Daglig leder på plass

Postet av Styrerom - EIF Hovedstyre den 7. Jul 2022

Han er ny daglig leder i klubben: – Alt handler jo om å utvikle tilbudet vi har i Enebakk

Erlend Fjeldheim (57) tiltrådde som daglig leder i Enebakk IF 1 mai. Stillingen er nyopprettet, etter at årsmøtet i slutten av mars enstemmig vedtok å ansette en daglig leder i halv stilling.

– Hvem er Erlend Fjeldheim?

– Jeg bor i Kirkebygda, har bodd i Enebakk i snart 17 år, er fra Ski, tidligere politimann. Jeg har drevet med frivillighetsarbeid fra jeg var for gammel til å være speider, og var speiderleder i mange år. Har vært mye engasjert i Follo Håndballklubb, som styreleder og sportslig leder og sittet i styret der i flere år.

Jeg har tre barn, to hjemmeboende på 14 og 16. Så har jeg vært håndballtrener i to perioder, sier han.

Han har også vært nestleder i EIF i et års tid nå, skal nevnes.

Få barn i aktivitet

– Hva fikk deg til å søke på denne jobben?

– Jeg ble pensjonist i mars. Da dette ble et tema i hovedstyret meddelte jeg Tom Anders at det var en jobb jeg kunne tenke meg når jeg gikk av. Jeg er veldig glad i idrett, og opptatt av at barn skal få drive med idretter. Samfunnet har jo blitt sånn at barn sitter for mye stille, og hvis jeg kan hjelpe til med å få barna i aktivitet, så er jo det helt gull. Så ser vi at når det gjelder frivillighet så har ikke voksne samme tid som før, så vi ser på å bruke muligheten til å avlaste litt.

Synlighet

– Hva vil du ta tak i nå?

– Vi har mye å gå på når det gjelder synlighet i EIF. Vi mener også at vi har et potensial til å kunne dra med oss flere bidragsytere i foreningen vår. Så har vi noe etterslep på noe organisatorisk som vi må få på plass.

Og så vil en del av rollen min være å skaffe til veie samarbeidspartnere, som gjør at vi kan gi et bedre tilbud. Alt handler jo om å utvikle tilbudet vi har i Enebakk og sørge for at vi har «manpower» og økonomi til å gjøre det, sier Erlend.

Frivillige har sitt

Erlend har som nevnt organisasjonserfaring som styreleder i Follo Håndball.

– Det er jo det som er en balansegang i denne jobben, å spille på de frivillige og samtidig vite at de har sitt, sier han.

– Hvis den frivillige innsatsen du legger ned ikke gir deg positiv energi tilbake, går motivasjonen den gale veie, og til slutt gidder du ikke mer, sier Erlend.

(innlegget er sakset og gjengitt etter tillatelse fra Enebakk avis)

Artikkelen kan du lese i sin helhet her: